Ejendomsadministration i Aalborg

Markedet for ejendomsadministrator kan for mange virke uoverskueligt og komplekst. Spørgsmålene hober sig op for selv de mest erfarne bestyrelsesmedlemmer. For hvad er det lige en ejendomsadministrator kan hjælpe med, og i så fald hvad bør en administrator koste?

Som Danmark største formidler af ejendomsadministrationsopgaver er vores primære mål at skabe gennemsigtighed på markedet for ejendomsadministrationsydelser. Det gør vi blandt andet ved at hjælpe tusindvis af danskere med at finde den rette administrator. Men vi gør det også ved at informere og uddanne forbrugerne bedst muligt, og hermed skabe de bedst mulige forudsætninger for forbrugeren, inden denne skal finde sin næste ejendomsadministrator i Aalborg. Vi håber at denne side, måtte besvare de spørgsmål, som du sidder inde med.  

Hvad laver en ejendomsadministrator?

En ejendomsadministrator er en multifunktionelposition, hvor administratoren overordnet set beskæftiger sig med driften af en given ejendom, samt bistår med rådgivning herom til relevante beslutningstagere som f.eks. en bestyrelse. Administratoren varetager et bredt spektrum af arbejdsområder inden for økonomi, jura, byggeteknik m.m.

Hvilke ydelser en ejendomsadministrator helt præcist tilbyder, varierer naturligvis fra udbyder til udbyder. Derudover afhænger det også af hvilken type ejendom, som skal administreres. Behovet for administration varierer således, alt efter om der er tale om en ejerforening, en andelsboligforening, et gårdlaug, et kommanditselskab, en udlejning- eller erhvervsejendom osv.

Herunder finder du en liste over ydelser, som en ejendomsadministrator typisk tilbyder.

  • Daglig kontakt til lejere/ejere herunder opkrævning og rykkeprocedure
  • Betaling af regninger og løbende bogføring
  • Klargøring og fremsendelse af regnskabet til revisor
  • Budgetudarbejdelse og budgetkontrol herunder afrapportering til beslutningstagere
  • Årlig afregning af forbrugsregnskaber som f.eks. vand- og varmeregnskaber
  • Deltagelse af generalforsamlinger som dirigent og referent
  • Deltagelse i bestyrelses- og regnskabsmøder.
  • Overordnet juridisk og økonomisk rådgivning til f.eks. bestyrelsen
  • Håndtering af andelsboligoverdragelser - naturligvis kun relevant for andelsboligforeninger
  • Registrering af ejerskifte - kun relevant for ejerforeninger
  • Besvarelse af henvendelser fra ejendomsmæglere
  • Besvarelse af andre henvendelse fra f.eks. myndighederne, beboere osv.
  • Behandling af forsikringsskader på ejendommen og de enkelte lejligheder
  • Udarbejdelse af lejekontrakter for beboelses- og erhvervslejemål.
  • Håndtering af ansætte som f.eks. en vicevært, herunder kontraktudarbejdelse og løn
  • Webløsning hvor administratoren, bestyrelsesmedlemmer og beboerne kan kommunikere
  • Byggeadministration – en omfattende ydelse som ikke er inkluderet i normal administration

Du kan med fordel besøge denne side, hvis du ønsker en uddybende forklaring for ovennævnte ydelser.

Du kan nemt skifte ejendomsadministrator

Det har aldrig været lettere at skifte ejendomsadministrator. Desværre er det ikke alle, som er klar over dette, hvorfor at de beholder deres nuværende ejendomsadministrator trods utilfredshed over denne. Mange tror fejlagtigt, at det er en lang, kompliceret og dyr proces at skifte ejendomsadministrator. Heldigvis er disse bekymringer uaktuelle i dag. Alt du skal gøre, er blot at opsige din nuværende ejendomsadministrator.

Med Ageras udfylder du blot kontaktformularen, så klarer vi resten. Helt gratis indhenter vi 3 uforpligtende tilbud på ejendomsadministratorer i Aalborg. Alle tre kandidater passer selvfølgelig til lige præcis dit behov – hverken mere eller mindre.

Efter du har valgt en af de tre tilbudsgivere som din fremtidige ejendomsadministrator, vil du erfare, at de fleste administratorer selv står for selve skiftet. De varetager alle praktiske opgaver forbundet med skiftet heriblandt indhentning af dokumenter og materiale fra den forhenværende administrator, gennemgang af ejendommens økonomi herunder aftaler og abonnementer med henblik på at forbedring af disse, samt afholdelse af et orienteringsmøde for relevante beslutningstagere, hvor ovenstående emner gennemgås.

Revisorens rolle

Ejerforeninger og andelsboligforeninger tilhører i årsregnskabsloven regnskabsklasse A. Det er den mindste regnskabsklasse, og betyder at de af loven, ikke er forpligtiget til at tilknytte en revisor. Som tilfældet er for virksomheder i regnskabsklasse A, skal årsrapporten blot indeholde en ledelsespåtegning, anvendt regnskabspraksis, en resultatopgørelse og en balance, men derudover er der en række særlige krav og regler for både ejerforeninger og andelsboligforeninger. Derfor anbefaler vi, at man tilknytter en revisor, selvom foreningen jf. årsregnskabsloven ikke er forpligtiget til dette. Værd er det også at overveje, at man med en revisor også får en øget sikkerhed ift. foreningens økonomi.

For investerings-, udlejnings- og erhvervsejendomme er det ejerforholdet og virksomhedens størrelse, der afgør, hvorvidt man er underlagt revisionspligt. Du kan læse mere om ejerforhold, regnskabsklasser og de dertilhørende krav til regnskabsaflæggelsen her.

Mange ejendomsadministratorer har en fast samarbejdsaftale med et revisionskontor. Dette muliggør, at ejendomsadministratoren kan tilbyde at udarbejde årsrapporten som en tillægsydelse til administrationen. Det er dog ikke sikkert, at prisen for denne ydelse er fordelagtig for dig. Derfor anbefaler vi, at man styrker sit sammenlignings- og beslutningsgrundlag ved selv at indhente tilbud. Såfremt du ikke selv ønsker at stå for indhentning af tilbud, er dette ligeledes noget, som Ageras kan hjælpe dig med. Da vi også er Danmarks største formidler af revisionsopgaver, har vi mulighed for at indhente 3 relevante tilbud på en revisor i Aalborg.

Byggeadministration i Aalborg

Står jeres ejendom over for et forestående renoveringsprojekt eller en byggesag, anbefaler vi, at man kontakter en ejendomsadministrator, som kan hjælpe med byggeadministration. At administrere byggesager kræver både tid, erfaring samt kendskab til gennemførelse af byggesager, noget som de færreste foreninger kan leve op til. Derudover kan byggesager og renoveringsprojekter have enorm indflydelse på foreningens økonomi, hvorfor vi altid anbefaler en ejendomsadministrator i sådanne sager.

Når en ejendomsadministrator yder byggeadministration inkluderer dette typisk ydelser som deltagelse i bestyrelsesmøde for at gennemgå projektet, finansiering og rådgivning herom, udarbejdelse af byggebudget, økonomisk byggekontrol, indhentning af tilbud på byggeteknisk rådgiver og entreprenører, økonomisk konsekvensberegning, betaling og bogføring af regninger, tegning af relevante forsikringer osv.

Sådan finder Ageras jeres næste ejendomsadministrator i Aalborg

Vi er som sagt Danmark største formidler af ejendomsadministrationssager. Dette kan kun lade sig gøre pga. vores stærke og brede netværk af ejendomsadministratorer, hvoraf mange af disse befinder sig i Aalborg og omegn. Vores netværk tilsikrer, at vi kan imødekomme alle slags behov, lige fra enkeltstående ydelser til en total ejendomsadministrationsløsning, der inkluderer alt. Vi hjælper alt fra ejerforeninger og andelsboligforening til kommanditselskaber og erhvervsejendomme med at finde den helt rigtige administrator – også i Aalborg!

Det tager os maksimum 48 timer at finde 3 tilbudsgivere i Aalborg, som matcher præcist dine behov. Du sparer derfor en masse tid ved at lade os gøre det hårde arbejde.

Med Ageras har du også mulighed for at spare rigtig mange penge. For det første er vores service med til at gøre markedet for ejendomsadministration gennemsigtigt. Dette betyder rent praktisk, at du får tilbudt fordelagtige priser, som ligger under markedsprisen. Dog vil du erfare, at den største besparelse ikke ligger i honoraret til administratoren. Den største besparelse findes i selve administrationen. Vi har hjulpet hundredvis af kunder med at finde den rette administrator, og her har vi erfaret, at den rette ejendomsadministrator kan sparer din ejendom eller forening for rigtig mange penge ved at gennemgå ejendommens økonomi, og herunder reducere fællesudgifter, omstrukturer lån osv.

Så udfyld vores kontaktformular, og lad os gøre det hårde arbejde – helt gratis og uforpligtende.