Din komplette guide til at starte en virksomhed

Formålet med denne guide er at give dig et overblik over, hvad det vil sige at starte en virksomhed. Guiden vil dække alle områder: fra de overvejelser, der indgår i opstartsfasen af en virksomhed til, hvordan du lægger et driftsbudget efter virksomheden er etableret. Herudover får du konkret vejledning i, hvorledes du udfører guidens opgaver. Da de enkelte elementer i denne guide er udførligt beskrevet, har vi besluttet os for at dele den op i 4 dele.

I den komplette guide vil nedenstående temaer indgå. Hvis du kun ønsker vejledning til enkelte eller flere af følgende emner, kan du selv klikke dig videre til de respektive artikler under indholdsfortegnelsen.

indholdsfortegnelse over etablering af virksomhed

Nederst på denne side kan du downloade en tjekliste, der har til formål at gøre det lettere for dig at holde styr på dine fremskridt. Det er nemlig en lang, og til tider uoverskuelig, proces at starte en virksomhed - men vi er med hele vejen.

Held og lykke, og tillykke med din beslutning om at starte virksomhed!

 

1️ Forarbejdet: det skal du overveje inden du starter virksomhed

Her kan du læse om, hvordan du bør behandle din virksomhedside, hvordan du bør lægge en forretningsplan og hvordan du kan navngive din virksomhed.

Etablering af virksomhedsidéen - er der hold i den?

Du har en ide, men er der andre, der har haft den før dig? Det gør ikke noget, hvis svaret er ja, fordi får du en succesfuld start på din virksomhed, er ny konkurrence på markedet også en meget god grund til at starte en virksomhed. Som eksempel kan vi tage udgangspunkt i Tesla. Kort tid efter Elon Musk introducerede sin Tesla til bilmarkedet, besluttede han sig for at fjerne sine patenter, og oven i købet offentliggøre sine blueprints på Tesla motorerne. Dette gjorde han med henblik på at skabe mere konkurrence på markedet; Ifølge Elon musk var der for få producenter af miljøvenlige motorer, og derfor skulle flere have opskriften på en, med hans ord, god el-drevet motor. Mange andre bilproducenter har stor succes i dag med deres elbiler, eksempelvis Nissan, BMW, Volkswagen, Hyundai, Renault, og listen fortsætter. Vi kan nok ikke give Tesla æren for deres success, men mon ikke Hr. Musk skabte lidt røre på markedet, der alligevel satte gang i mere produktion? 

Pointen værende, at man ikke behøver at være first mover på et marked for at få stor success med sin virksomhedside. Du skal blot sikre, at der er et marked for din virksomhed. Eksempelvis, hvis du vil starte en produktionsvirksomhed, så skal du sikre dig, at der er efterspørgsel og et behov på markedet for det produkt du vil producere.

Behov på et marked kan være en ret uhåndgribelig størrelse at måle på, da forbrugere oftest ikke er klar over, at de har det givne behov. Derfor kan det være svært at undersøge sig frem til dette. I mange tilfælde vil iværksætteres virksomhedsideer udspringe af personlige frustrationer over noget, der mangler, eller som ikke fungerer optimalt. Hvis du selv har et behov, så er du nok ikke alene - så det er ikke en helt ringe målestok. 

Hvis etablering allerede virker uoverskueligt, og du helst allerede nu vil fokusere på at udvikle din forretningsidé i stedet for at bruge tid på det administrative, så kan du få et tilbud på 3 kompetente revisorer. Så kan du sammenligne priser og kompetencer - det er uden binding. Klik på linket nedenfor, hvis du ønsker at sammenligne priser.

 

Hvordan lægger jeg en forretningsplan?

Den kreative del af udviklingsprocessen kan hjælpes på vej af et koncept, der hedder the ideation process. Dette er en process, hvor du skal brainstorme måder, hvorpå du kan udvikle din virksomhed, som i dette tilfælde er din virksomhedsidé. Processen skal lede til, at du har kompetencen til at lægge din forretningsplan. Nedenstående model skitserer rigtig fint, hvordan denne process ser ud fra start til slut. (Du kan klikke på modellen for at gå til kilden, der beskriver terminologien udførligt.) Modellen bruges oftest i forbindelse med udarbejdelsen af nye initiativer til en allerede etableret virksomhed, men vi synes bestemt, at den også finder anvendelse for iværksættere, der søger at få styr på grundstene i en ny virksomhed. Især, hvis du er førstegangs-virksomhedstifter, kan det være en rigtig fin øvelse i innovationsprocessen. Det bliver nemlig ikke sidste gang du skal nytænke dit koncept og din forretning, da dette er en forudsætning for at forblive relevant på markedet.

model over, hvad man bør tænker over, når man skal starte en virksomhed. Her kan man se, at man skal definere sin idé, føle empati med den, teste den osv. før ideen kan eksekveres.

Når du er nået til sidste led i processen, og altså har testet din ide (gerne som fysisk stikprøve på markedet), er det tid til at lægge din konkrete forretningsplan. En god guideline for denne er en model ved navn the business model canvas. Denne model er en forsimplet version af en virksomheds egentlige forretningsmodel, men da du stadig er i opstartsfasen og derfor på forsøgsbasis med mange ting, synes vi, at den giver et rigtig fint overblik over, hvad du skal overveje, samt have en plan for. Modellen gennemgås i denne video:

Hvordan navngiver jeg min virksomhed?

Nu har du lavet det mest afgørende forarbejde, og du har besluttet dig for, at det er en god ide at fortsætte med etableringen af din virksomhed. Men inden du kan registrere din virksomhed og starte den for alvor, skal det kære barn jo have et navn.

Her er 5 gode råd til dit navngivningen af din virksomhed:

  1. Det skal være kort og enkelt.
  2. Det skal være let at stave til.
  3. Sikre dig, at domænet (til det, der med tiden skal blive din hjemmeside) ikke allerede er taget.
  4. Opfind gerne en sammentrækning, eller et ordspil, der samtidig indikerer, hvad din virksomhed handler om.
  5. Lås rettighederne til firmanavnet, således at du ikke havner i en situaion, hvor du skal betale for rettighederne til navnet EFTER en anden har registreret samme firmanavn.

Det er altid en god ide at have et virksomhedsnavn som dine kunder og potentielle kunder vil kunne udtale, huske og stave til. Derudover må det også rigtig gerne være unikt!

Er alt det forarbejde nødvendigt?

Forarbejdet, som beskrevet i denne guide, lyder måske som en tung process at gennemgå allerede inden du overhovedet har startet din virksomhed, men der er en god grund til at være grundig lige fra start; Det kræver mange ressourcer at opstarte og drive en virksomhed, og derfor er det en god ide at have en bundsolid plan inden du overhovedet registrerer et CVR nummer og søger om tilladelser. Du skal nemlig have et klart overblik over om der er hold i din forretningside, eller om du vil komme til at spilde dyrebare ressourcer på noget, der ikke bliver en succes. Det kan selvfølgelig være rigtig svært at forudsige, hvordan et marked vil tage imod din virksomhed, men vi vil til enhver tid mene, at der er utrolig meget værdi i at lave sit forarbejde, da det vil indikere om du skal foretage ændringer og eventuelt gentænke dele af din virksomhedsidé og forretningsplan.

 

 

Søger du en ny revisor eller bogholder?

Det har aldrig været nemmere at finde den rette revisor eller bogholder. På blot fem minutter lære vi dig, din virksomhed og dine behov at kende.

 

2️ Opstarten: det skal du have på plads, når du starter virksomhed

Her kan du læse om opstartskapital, hvordan du udformer et etableringsbudget, skaffer forsikringer og sikrer dig de rette tilladelser til at drive forretning - og sidst med ikke mindst, hvordan du  registrerer din virksomhed.

Hvor meget kapital skal jeg bruge for at starte en virksomhed?

Svaret på dette spørgsmål afhænger selvfølgelig af, hvilken form for virksomhed du starter. Hvis du starter en produktionsvirksomhed skal du sandsynligvis erhverve dig teknologi og produktionsmaskiner, hvilke tilsammen kan udgøre ret store startomkostninger. Skal du derimod starte en webshop, kan det være, at du ikke behøver at pålægge din virksomhed nogle anlægsaktiver. Dette er især sandt, hvis du, i starten, kan bruge dit eget hjem som lager. For at udregne, hvad DU helt konkret skal bruge, kan vi anbefale dig at lægge et etableringsbudget. Hvis du skal etablere et ApS, kan du læse her, hvordan du specifikt skaffer kapital til det. 

Etableringsbudget

Der kan indgå mange forskellige poster i dit etableringsbudget, da dette selvfølgelig, igen, afhænger af, hvad det kræver at starte din virksomhed op. For at eksemplificere, hvorledes et etableringsbudget kunne se ud, tager vi udgangspunkt i en fiktiv revisionsvirksomhed med udsigt til at ansætte et par medarbejdere.

De kunne få brug for følgende:

Model over, hvad der skal indgå i et etableringsbudget såsom depositum ved leje, husleje, forplejning, kontormøbler osv.

Altså skal denne iværksætter regne med at have brug for en startkapital på minimum DKK 298.500. Dette er blot et eksempel på, hvordan et etableringsbudget kunne se ud - i grove træk.  Listen er bestemt ikke utømmelig, og derudover skal du altid indregne kapital til uforudsete udgifter.

Hvordan får du kapitalen til dine etableringsudgifter? Du kan spare startkapitalen op gennem nogle år, men det er bestemt også en mulighed at søge om et lån i banken. Det foregår typisk ved, at du planlægger et møde med din bankrådgiver om virksomhedsstart. Så holder du en pitch omkring din virksomhedsidé, og fremlægger dertil dit budget. Tror banken på dig og din idé, og kan du kautionere for beløbet, vil de typisk indfri lånet til dig.  

Har du en virksomhedsidé som kræver en større kapital, end hvad banken alene vil indfri til dig, er det også en mulighed at forsøge at finde investorer. Dette vil typisk medføre, at de ved indgåelse af en aftale også tager ejerskab af en vis procentdel af din virksomhed. Investorer har ofte mange års efaring med virksomhedsdrift, så det kan måske være en meget god mulighed for dig at overgive lidt ejerskab i bytte for en investeringssum og en sparringspartner.

Hvordan etablerer man et CVR?

Når man skal registrere sig i CVR-registret, skal man samtidig registrere den selskabsform man har valgt. Derfor skal du altså gøre dig klart, hvilken selskabsform du vil starte inden du går på Virk.dk og indtaster dine oplysninger. Virk - statens platform for virksomheder - har en god vejledning, og således vil du blive hjulpet igennem trinene, når du har valgt selskabsformen.

Hvordan vælger man selskabsform?

Hvilken selskabsform du vælger, afhænger af de forskellige detaljer, der vedrører din virksomhed. Heri indgår om du er selvstændigt erhvervsdrivende, eller om du starter med 10 medarbejdere. De virksomhedsformer som du kan vælge imellem er:

  1. Enkeltmandsvirksomhed
  2. Interessentselskab I/S
  3. Iværksætterselskab (IVS)
  4. Anpartsselskab (ApS)
  5. Aktieselskab (A/S).

Hvornår skal jeg søge tilladelser?

Hvis du stifter en virksomhed, der sælger en eller flere af følgende, så skal du søge om en tilladelse.

  • Fødevarer
  • Alkohol
  • Boliger
  • Transport af gods og personer
  • Kemikalier.

(Kilde: Virk.dk).

Tilladelse til handel med ovenstående søges også på Virk. Der er forskellige krav som du skal leve op til, hvis du skal have en eller flere af ovenstående bevillinger. Du kan klikke dig videre til de konkrete specifikationer.

Herudover skal du selvfølgelig have den rigtige uddannelse, hvis du skal udføre tjenester inden for et bestemt erhverv. Dette gør sig gældende for erhverv såsom revisor, ejendomsmægler, translatør mv. 

Det er en rigtig god idé at søge om bevillinger og tilladelser fra startskuddet, således at de fornødne papirer og beføjelser er i orden. Har du ikke styr på dine tilladelser, kan det alene være grundlag for at lukke din virksomhed.

 

Hvilke forsikringer skal jeg have som virksomhedsejer?

Hvilke forsikringer du skal have afhænger af, hvilken type virksomhed du vil drive. Der er dog nogle forsikringer, der er lovpligtige:

  • Ved fast ejendom: Når din virksomhed ejer fast ejendom, er det lovpligtigt at tegne en forsikring, der dækker skader forbundet med storm, vand, brand, hærværk og tyveri.
  • Ved bilejerskab: Når din virksomhed ejer biler, er det lovpligtigt at tegne en ansvarsforsikring - fuldkommen som det er for private.
  • Hvis du har ansatte: Det er lovpligtigt at have en arbejdsskadeforsikring OG en erhvervssygdomsforsikring, og dette gør sig gældende uafhængigt af den kapacitet medarbejderne er ansat i. Erhvervssygdomsforsikringen tilmeldes du dog automatisk ved registrering af din virksomhed på Virk.

Udover disse forsikringer, findes der en række frivillige forsikringer som du kan tegne. Eksempelvis, er det en god idé, hvis du er selvstændig, at tegne en sygedagpengeforsikring. Denne giver dig nemlig ret til dagpenge fra kommunen, hvis du skulle blive syg.

Hvis du driver virksomhed ud af dit eget hjem, er det en god ide at tegne en erhvervsløsøreforsikring, da din egen indboforsikring typisk ikke vil dække stjålne ejendele, der har været anvendt til erhvervsmæssige formål.

Det kan også være en god idé at tegne en produktansvarsforsikring, hvis din virksomhed producerer eller forhandler med produkter, da du ifølge produktansvarsloven hæfter helt eller delvist for dine produkter ved skade.

 

3️ Det pengemæssige: Sådan laver du budgetter

I dette afsnit har vi lavet en udførlig guide til, hvordan du laver et likviditetsbudget og et driftsbudget med skabeloner, der er lavet af vores eksperter. Læs alt om dette her: Sådan laver du et likviditetsbudget og et driftsbudget

 

4️ Nu har jeg startet en virksomhed - hvad så nu?

Når du har lavet forarbejdet og besluttet dig for, at det er en god ide at starte virksomheden, valgt din virksomhedsform, registreret dit CVR nummer, samt fundet finansiering til din virksomheds fremtidige drift, er det tid til at lægge en plan for driften. Så i denne artikel vil vi gennemgå, hvordan du lægger en markedsføringsplan, ansætter medarbejdere samt giver dig et par gode råd til driften med på vejen. 

Hvordan lægger jeg en markedsføringsplan?

Dette spørgsmål lægger op til, at en markedsføringsplan er en nødvendighed. Det er den strengt taget ikke, men det er en rigtig god ide at have en. Du skal nemlig spørge dig selv, hvordan du kan/vil skaffe kunder, hvis du 1) ikke ved, hvem dine kunder er, 2) ikke ved, hvordan du skal markedsføre din virksomheds produkter/services til dem og 3) ikke har styr på, hvordan markedsføring bedst udføres i dag. Så er tingene sat lidt på spidsen, men set i lyset af, at de fleste virksomheder skærer HR og markedsføring fra, når der skal spares, er det nødvendigt at være lidt spydig. Det er nemlig ikke altid det klogeste sted at spare. Markedsføring er utrolig vigtigt, fordi uden markedsføring tiltrækker du ikke kunder, og uden kunder har du ingen indtjening, og uden indtjening vil din virksomhed langsomt spise sig selv. Det er jo bestemt ikke et ønskeligt scenarie, når man tænker på, hvor mange trin du har taget for at starte din virksomhed og nå hertil.

Du skal altså lægge en markedsføringsplan, da vi vil argumentere for at denne er én af nøglerne til din virksomheds succes.

10 trin til at lave en god markedsføringsplan

Ovenstående model giver et godt billede af de trin som du skal tage for at lægge og holde en markedsføringsplan. Lad os gennemgå trinene:

  1. Foretag research. Det første du skal gøre er at foretage grundig research. Du skal finde ud af, hvordan markedet ser ud. Hvis du har fulgt vores råd i del 1 af denne guide, hvor vi gennemgik de tanker du skal gøre dig inden du starter virksomhed, så har du allerede foretaget en del research om markedet.
  2. Identificer din målgruppe. For at du kan tilrettelægge din markedsføring, skal du vide, hvem du retter den mod. Sælger du tøj til kvinder, vil din målgruppe være forholdsvis let at identificere. Sælger du derimod en service, såsom rengøring, skal du gøre dig klart om du sælger ydelsen til private eller virksomheder. Herudover skal du gøre dig tanker om, hvem dine kunder er. Hvor gamle er de? Hvilket stadie af deres liv er de i? Det er en god ide at tegne et konkret billede af dine kunder og din målgruppe, da du herved forstår, hvad der er vigtigt for dem. Det er nemlig dét du skal slå på i din markedsføring. I dag påvirkes vi af utrolig mange indtryk hele tiden, og derfor er vi blevet nærmest immune overfor påvirkning. Det er altså kun den bedste markedsføring, der får vores opmærksomhed. Som eksempel kan du tænke på markedsføring som du selv synes var godt. Du synes højst sandsynligt, at det var godt fordi det var rettet mod netop dig - din målgruppe. Du skal påvirke dine fremtidige kunder på samme måde. Når man forstår sine kunder, så kan man kommunikere til dem.
  3. Beskriv dit produkt. Hvad sælger du? Udover at kende din målgruppe, så skal du også vide, hvordan du skal sælge dit produkt. Vi kan tage udgangspunkt i et flyselskab. Et flyselskab sælger i princippet kun transport og nogle tilhørende services. Men er deres målgruppe, eksempelvis, pensionister, så ville en bedre tilgang være at sælge oplevelser. For at ramme målgruppen skal flyselskabet sælge komfort med ekstra fokus på ryggen, lækker mad og en ferieoplevelse, der starter allerede i København og fortsætter til de når Gran Canaria. Du skal huske, hvem din målgruppe er, når du beskriver dit produkt. Hvad er vigtigt for dem? Hvad bliver de solgt af?
  4. Beskriv din konkurrence. Du skal selvfølgelig kende dine konkurrenter. Hvis du ikke ved, hvem du konkurrerer med, så ved du ikke, hvordan du skal skille dig ud fra mængden. Som eksempel kan vi tage udgangspunkt i Coca-Cola og Pepsi. Vi er nok mange, der vil mene, at der er STOR forskel på de to… Men er der reelt det? Hvis vi nedbryder ingredienslisterne, er der faktisk ikke så stor forskel på de to varianter. Forskellen, som vi tillægger betydning, ligger i den nostalgia som vi forbinder med de to varianter. I juletiden vil en Pepsi, for mange, være en mærkelig ting at drikke, da det jo er Coca-Cola vi forbinder med julemanden og den store fine Coca-Cola julebus. Med det koncept har Coca-cola forstået at adskille sig fra sine konkurrenter.
  5. Formuler en mission. Din virksomhed skal selvfølgelig have en mission. Hvad er meningen med din virksomhed? Hvad er din virksomhed sat i verden for at opnå?
  6. Læg din marketingstrategi. Din marketingstrategi er en plan for, hvilken type kommunikation du vil anvende samt de kanaler den skal kommunikeres igennem. Hvis du, eksempelvis, vil markedsføre dig på Instagram, så er din kommunikation i form af billeder og din kanal er selve Instagram platformen.
  7. Læg en strategi for pris og branding. Du skal også finde ud af, hvordan dine produkter skal prissættes. Dette kan være en svær disciplin, da prisen på dine produkter vil afhænge af mange faktorer. Du skal prissætte efter din produktions- og markedsføringsomkostninger. Herudover skal du selvfølgelig prissætte efter om du er på luksusmarkedet eller et mere generelt forbrugermarked. Slutteligt skal du også tænke på branding. Skal du holde events, så dine kunder kan møde jer? Skal du deltage i forskellige konferencer mv. Hvordan skal dit brand udformes, hvad skal det være, og hvem skal være frontperson(er) for det?
  8. Læg et budget. Hvad skal det koste at markedsføre din virksomhed? Hvis du blot vil benytte dig af internettet, skal du budgettere med penge til Google AdWords, din hjemmesides domæne samt eventuelle sociale medier kampagner. Vil du også benytte dig af mere traditionelle former for markedsføring, såsom plakater og flyers, skal du også undersøge prisniveauet for dette.
  9. Etabler kvantificerbare mål. Det er vigtigt, at du sætter nogle mål for virksomheden. Disse mål skal være målbare. Et mål kunne være, at få en stigning på 10% i besøgende på din hjemmeside. Det kan du nemlig måle på. Overordnet skal et mål være konkret, målbart, opnåeligt, realistisk og tidsafgrænset. Hvis det ikke er det, kan du ikke følge din fremgang og se om din plan har den ønskede effekt.
  10. Overvåg resultater. Sidste skridt er at overvåge dine resultater. Marketing går i stor grad ud på konkret og evidensbaseret planlægning. Derudover forekommer konstant revidering af selvsamme planlægning med afsæt i de løbende opnåede resultater. Markedet er i en tilstand af konstant forandring, og hvis du vil sikre din virksomhed kontinuerlig succes, skal du revidere dine planer, og tilpasse dem markedets udvikling.

Hvis du følger denne model, er du rigtig godt på vej til at have et godt udgangspunkt. I takt med, at din virksomhed vokser kan det være en god ide at ansætte uddannede markedsførings- og kommunikationsfolk, da de har nogle kompetencer, som kan være meget værdifulde for din virksomhed.

Ansættelse af medarbejdere

Denne del af guiden er primært rettet mod enkeltmandsvirksomheder, der har taget beslutningen om at ansætte deres første medarbejder. Har du allerede medarbejdere ansat, kan du bruge nedenstående til at kontrollere om du har styr på de lovpligtige krav, samt som inspiration til næste medarbejderansættelse.

Til ansættelsen af din første medarbejder har vi udarbejdet en kort trin-for-trin vejledning:

  1. Find ud af, hvad du har brug for. Når du skal ansætte medarbejdere, skal du tænke over, hvem du har brug for på dit team. Hvis du starter en revisionsvirksomhed kan det være en god ide at ansætte en sekretær, og eventuelt tage en elev ind. Hvis du starter en produktionsvirksomhed med en stor lagerbeholdning, er det en god ide at have kompetente lagermedarbejdere, der kan holde styr på logistikken.
  2. Stillingsopslaget. Det er vigtigt, at du overholder lovgivningen, når du udarbejder et stillingsopslag. Eksempelvis må du ikke overtræde lovene om ligebehandling og forskelsbehandling. Du skal også sikre dig, at din proces for at håndtere CV’er og ansøgninger er i overensstemmelse med persondataforordningen.
  3. Ansættelsessamtalen. Når du har kæmmet den store bunke af ansøgninger igennem, skal du beslutte, hvem du skal kalde til samtale. Et godt råd er at kalde en forskellig skare af ansøgere til samtale, da du kan blive overrasket over, hvem der egentlig er den helt rigtige kandidat. Herudover skal du sikre dig, at dine spørgsmål ikke kommer for tæt ind på medarbejderens privatliv eller strider imod ligebehandlings- og forskelsbehandlingsloven. Eksempelvis må du ikke spørge en ansøger om deres planer for at stifte familie.
  4. Når medarbejderen er ansat. Tillykke, du fandt den rigtige kandidat. Næste skridt er at udarbejde en kontrakt, forhandle om denne samt få begge parters underskrift på den. Hvis du er i tvivl om, hvilke rettigheder dine medarbejdere skal have, fordi I ikke dækkes af en overenskomst, så er det en god ide at henvise til funktionærloven i kontrakten. Når du har medarbejdere, skal du også huske at tegne en arbejdsskadeforsikring OG en erhvervssygdomsforsikring. Disse er begge lovpligtige. Du skal også have styr på medarbejderrettigheder. Når du ansætter din første medarbejder, skal du registrere dig som arbejdsgiver på Virk.dk. Dette skal gøres inden du udbetaler den første løn til medarbejderen.
  5. En kort tjekliste
    1. Før ansættelsen
      1. Jeg har gjort mig grundige tanker om, hvem jeg har brug for på mit team.
      2. Jeg kender til lovkravene omkring stillingsopslag.
      3. Jeg har en proces på plads, som er i overensstemmelse med persondataforordningen.
    2. Medarbejderen er ansat
      1. Jeg har styr på at udarbejde en ansættelseskontrakt.
      2. Jeg har husket at registrere mig som arbejdsgiver på Virk.
      3. Jeg har tegnet den lovpligtige arbejdsskadeforsikring.

Sådan får du hjælp

Skal du bruge en revisor eller advokat i forbindelse med opstart af din virksomhed? Så spar den tunge søgning, og lad Ageras finde din nye samarbejdspartner. Ageras er specialister i at finde det helt rette match til den opgave, du stiller. Vi tilbyder dig uforpligtende tilbud fra tre forskellige specialister, der har skræddersyet deres henvendelser til din specifikke opgave.

Har du allerede fundet din specialist hos os, men har spørgsmål til nogle eller flere af elementerne i denne artikel, står vores kompetente team klar til at hjælpe dig. Husk, at du altid kan give os et kald på 77 34 80 81

Artiklens indhold