0.00 / 0 bedømmelser

Taus Nöhrlind

Anmod om et gratis tilbud
Få 3 gratis tilbud fra forskellige revisorer i Danmark, så du kan sammenligne
Jeg har en positiv karakter og har let med at arbejde sammen med andre mennesker.
Jeg trives ved at skulle tilegne mig ny viden og sætte mig ind i hvordan en virksomhed fungerer.

  • ikke angivet
  • ikke angivet
  • ikke angivet
  • ikke angivet

  • Min erfaring dækker virksomhedsetablering, strategiudvikling, produkt- og markedsintroduktion, økonomi- og likviditetsstyring, regnskabsrapportering, international distribution, forretningsudvikling og -planer, finansielle modeller.
  • Forhandlingserfaring med kunder, kapitalkæder, leverandører, sponsorer, investorer, banker etc. (Samt advokater, kreditorer, banker og skat i forbindelse med turn-around og krisestyring).
  • Ledelseserfaring fra 8 år i handelsvirksomhed (20 medarbejdere), 5 år som partner i konsulentvirksomhed (25 medarbejdere) og aktivt bestyrelsesarbejde siden 1989. Erfaring med ansvar for økonomi, budgettering, rapportering og likviditetsstyring.
  • Har coached og været mentor for entreprenører, start-up teams og ejerledere siden 1998, herunder som mentor ved Cambridge University’s Accelerator Programme. Er Visiting Fellow ved Anglia Ruskin University, Cambridge og har undervist ad hoc.
  • Har overvejende boet og arbejdet i London og Cambridge fra ca. 2008 til 2015.

Ingen certificeringer angivet

  • "International Uddannelsesvirksomhed"
    Interim Økonomichef
    05/2019 - 01/2020
    Uddannelsesvirksomhed med 30 medarbejdere og 500 internationale kursister årligt. Gennemførte et administrativt turn-around af økonomifunktionen. Genopbyggede hele regnskabet (e-conomic), varetog praktisk bogføring og indførte nye forbedrede strukturer. (Virksomhedens navn er udeladt af fortrolighedshensyn).
  • Baltic Packaging A/S
    CFO (deltid)
    01/2016 - 04/2020
    Virksomhed med ca. 50 mio. i omsætning og salg til ca. 40 lande. Ansvarlig for al økonomistyring, interne administrative forretningsgange, rapportering til bestyrelsen og tysk moderselskab. Udvikling af koncernrapportering på engelsk. Ansvarlig for forberedelse af årsregnskab til revisor. Udvikling af styrings- og rapporteringsmodeller samt budgetlægning og likviditetsstyring. Har i perioder også varetaget den daglige bogføring. Ansvarlig for finansiel due diligence i forbindelse med salg af virksomheden. Ansvarlig for indførelse af nyt økonomisystem (e-conomic).
  • Innovative Business Software A/S
    Freelance konsulent
    08/2015 - 10/2017
    IT Service Provider, 40 ansatte, med softwareløsning til håndtering af fysisk sikkerhed. Udarbejdede forretningsplan og budgetmodel for kapitalsøgning til virksomhedens ekspansion. Bidrog derefter til udvikling af channel partner program til opbygning af internationalt forhandlernet.
  • RC Grafisk Design
    Interim CFO (deltid)
    08/2009 - 04/2013
    Virksomhed indenfor grafisk design med 8 medarbejdede. Gennemførte turn-around ved forhandlinger med bank, skat, advokater og kreditorer - og oprydning og omstrukturering af økonomifunktion (e-conomic) og administration. Derefter løbende styring af hele økonomien samt praktisk håndtering af bogføringen.
  • powerPerfector London
    Head of European Development
    07/2009 - 10/2011
    Avanceret anlæg til industriel energibesparelse. Ansvarlig for udvikling af channel partner program til virksomhedens international ekspansion, herunder økonomiske analyse af markedspotentiale, investeringskalkyler og budgetter for investering i udvikling af nye markeder.
  • powerPerfector Danmark
    Direktør
    08/2003 - 06/2009
    Avanceret anlæg til industriel energibesparelse. Ansvarlig for etablering af dansk datterselskab for powerPerfector. Introduktion af løsningen til markedet og opbygning af kundeportefølje. Håndterede alle økonomiske forhold; budgetlægning, investeringsmodeller til kunderne, regnskab, likviditet.
  • LNP Market Development A/S
    Partner
    01/1998 - 07/2003
    Konsulentvirksomhed indenfor rådgivning af små og mellemstore virksomheder. Arbejdede med forretningsudvikling, forretningsplaner, budgetmodeller og opbygning a eksportmarkeder for klientvirksomheder.
  • Wall-Import/Export A/S
    Daglig Leder
    09/1989 - 08/1997
    Handelsvirksomhed med 20 ansatte indenfor skærende værktøj med B2B salg i Norden og med global leverandører base. Fuldtidsarbejde under cand. merc studiet frem til 1993. Forsatte på fuld tid efter graduering. Ansvarlig for; Daglig drift, strategiudvikling og implementering, salgs- og sælgerstyring, nordisk eksport, leverandørforhandlinger, kædekunder, økonomi og regnskab, deltog i alle bestyrelsesmøder.

  • Handelshøjskolen i København
    Cand. Merc. (2)
    09/1989 - 05/1993
    Cand. Merc i Strategisk Ledelse og International Virksomhedsudvikling

Ingen kurser angivet

Ingen priser eller titler angivet

  • dansk -
    Native or bilingual proficiency
  • britisk engelsk -
    Full proficiency
  • tysk -
    Elementary proficiency