4.40 / 2 bedømmelser

Lene Grønbøk

Anmod om et gratis tilbud
Få 3 gratis tilbud fra forskellige revisorer i Danmark, så du kan sammenligne
Som person er jeg udadvendt, positiv og altid i godt humør, og jeg sætter en ære i, at holde orden og have styr på tingene. Jeg overholder altid mine aftaler og tidsfrister. Min tilgang til opgaver er engageret og nysgerrig og jeg elsker nye udfordringer. Regnskab kan være et puslespil, hvis man ikke kender spillets regler. Jeg får brikkerne til at falde på plads, så der dannes et klart og overskueligt billede over regnskab og økonomi.

Jeg har arbejdet i mere end 25 år som regnskabsmedarbejder, startede ud i shipping virksomhed med 3 år i Grønland, fortsatte i Udenrigsministeriet, med udstationering i Bulgarien og Ungarn, slutter med 9½ år i Præhospitalet i Region Midtjylland. Alle årene som regnskabsmedarbejder, operationel controller og nu specialist i Regnskab.

Jeg er målbevidst og med masser af erfaring i rygsækken, som man siger, jeg er samtidig meget nede på jorden – og møder altid ind med et smil. Jeg starter nu som selvstændig bogholder og tilbyder med nævnte baggrund en yderst kompetent og kvalitetsbevidst regnskabsassistance til mindre virksomheder.



  • Har god erfaring med kontraktstyring. Været en del af et kontraktteam, som havde til opgave at sikre at kontrakter fulgte retningslinjerne for det pågældende område. Derudover skulle jeg sikre at virksomheden altid betalte korrekt i.h.t. til pågældende ko

Ingen certificeringer angivet

  • Præhospitalet, Region Midtjylland
    Specialist Regnskab
    06/2009 - 11/2018
    Præhospitalet under Region Midtjylland Specialist/Regnskab og operationel controller • Indgår i et Økonomiteam. • Del af et kontraktudvalg. Sikrer at kontraktoverblikket et opdateret, kontrakter er journaliseret hvor de skal. • Ansvar for at alle databehandleraftaler oprettes og godkendes, journaliseres. • Ansvarlig for aftaler mellem Præhospitalet og samarbejdspartnere på ambulanceområdet, at opkrævningerne sker i.h.t. aftalerne. Kontrol af opkrævninger og betalinger. Indsigt i kontrakter mellem Præhospitalet og samarbejdspartnerne på ambulanceområdet med henblik på korrekt afregning. • Løn-indberetning for læger på Akutlægehelikopter. • Ansvarlig for afregningen af udgifter vedr. Akutlægehelikopter, afstemme afregningen med budget og forbrug. Opgøre brændstofforbrug og afgive bod når de ikke lever op til kontrakten. • Ansvarlig for afregning tværregionalt lån af beredskaber. • Økonomi- og regnskabsopgaver såsom daglig bogføring, fakturering, viderefakturering, interne afregninger indenfor Region Midtjylland samt mellem regionerne. Månedsafslutning, samt budgetopfølgning med controller. • Superbruger/testperson til Region Midtjyllands nye IT-platform. Superbruger og koordinator på E-doc, dokumentstyringssystem til retningslinjer og procedurer som bruges af alle i Region Midtjylland. Oprettelse af bruger, tilladelser, struktur og dokumenter. Tilsvarende superbruger i ESDH – Regionens elektroniske arkiveringssystem. • Indkøb af IT-udstyr m.m. • Som nyt område: Udarbejde databehandleraftaler i.h.t. Ny Persondataforordningen. Dette sker i samarbejde med sagsbehandlere og leverandører. • Elevansvarlig.
  • Økonomistyrelsen
    Sagsbehandler/Regnskabsansvarlig
    06/2008 - 05/2009
    • Kundebetjening og sagsbehandling af forsikringstagere af syge-/dagpenge forsikring for Selvstændige Erhvervsdrivende og Private Arbejdsgivere. • Telefonvagt. • Regnskabsansvarlig for afdelingens drift, ind- og udbetalinger, ugekørsler, opdateringer, afstemning af banker og konti, månedsafslutning og afstemning med SKB. PBS-kørsler m.v.Alt foregår i NavisionStat med links til forsikringsdatabasen.
  • Udenrigsministeriet
    Varierende
    10/1999 - 05/2008
    Udenrigsministeriet I de år jeg var ansat her har jeg oparbejdet en bred administrativ og regnskabsmæssig erfaring. Jeg har haft 2 udstationeringer: Attaché ved den danske ambassade i Budapest/Ungarn (2003-05) Sekretær/Arkivist ved den danske ambassade i Sofia/Bulgarien (2001-03) • Administration: Den daglige administration, tidsregistre-ring, post (både papir og elektronisk), administration af lokalt ansattes løn og ansættelsesvilkår, ferieplaner, sygelister, vedligeholdelse af ambassade og residenser. Administration ifm. nyansættelser, elevvejleder. Rejserekvisitioner, visum-ansøgninger, referater, kalenderstyring for 17 rådgivere. Arkivering/dokumentation. • Regnskab: Regnskabsansvarlig, debitor (salg), kreditor (køb) og finans. Drift, rejseregnskaber og afregning, kontering, bogføring, kontantkasser, e-fakturering, afstem-ning og opfølgning. Derudover udarbejdede jeg budgetter, forbrugsskøn og Mål & Resultat Styring for den pågældende afdeling. Efterfølgende budgetstyring og opfølgning i.h.t. Tillægsbevilling. Ansvarlig for korrekt regnskabsaflæggelse fra FN’s organisationer på Danmarks bidrag til udviklingsprojekter, i.h.t. gensidig aftale, og finanslovs bevilling. Budget kontrol. Administration af overførsler af bevillinger til udviklingsbanker. • Specifikke arbejdsområder: Overordnet ansvarlig for konsulært arbejde, Schengen samarbejdet, visa og arbejds-/opholdstilladelser. Quality manager på afdelingens succeser i oprettelse af jobs i Danmark. Eventkoordinator ved stormøder og konferencer. Bl.a. International Miljøkonference og Invest in Denmarks’ årskonference. • IT: primær systemadministrator (satte server op på ambassaden i Sofia, samt installerede samtlige ny PC’ere), undervisning i IT-systemer, opdateringer og tests. • Ledererfaring: Mellemleder for det lokalt ansatte administrativt og konsulært personale. Teamleder for et regnskabsteam.
  • Royal Arctic Line A/S
    Vikar i regnskabsafdelingen
    06/1998 - 10/1998
    Debitor- & kreditorbogholderi, afstemninger, kassefunktion.
  • Royal Arctic Line - Grønland
    Assistent i Salg & Marketing
    11/1993 - 08/1996
    • Styring af sejlplaner, opdatering af fragt tariffer, manifest håndtering, fragtbreve og fakturering af store kunder, kontaktperson til havne-agenter i Reykjavik/ Island og St. John/Canada, assistere krydstogts-skibsagenter. Administration af øl og vand lagre på vestkysten samt daglig kontaktperson til havnechefer på øst og vestkysten.
  • Den Kongelige Grønlandske Handel
    Assistent
    09/1988 - 10/1993
    • Håndtering af frysegods til små kunder • Told kontrol • Fakturering af store frysekunder • Indkøb af reservedele til udstyr på grønlandske havne • Omstilling • Diverse administrative ad hoc opgaver.

  • Aalborg Handelsskole
    EFG-basisuddannelse
    08/1985 - 04/1988
    EFG-basisår 1. del ved Aalborg Handelsskole EFG-basisår 2. del ved Aalborg Handelsskole/Den Kongelig Grønlandske Handel
  • Aalborghus Statsgymnasium
    HF
    08/1982 - 07/1984
    HF ved Aalborghus Statsgymnasium

  • Økonomiforum
    Operationel Controller
    2015-04-01
    CIMA akkrediteret eksamineret offentlig controller, Økonomiforum

Ingen priser eller titler angivet

  • engelsk -
    Full proficiency
  • dansk -
    Native or bilingual proficiency