Regnskabsprogram

Hvad er et regnskabsprogam?

Et regnskabsprogram er et computerprogram, der indeholder en række funktioner, der letter arbejdet, når der skal holdes styr på det daglige regnskab. De fleste regnskabsprogrammer kører via en abonnementsordning. Det betyder, at man betaler en fast pris om måneden for at benytte sig af programmets service. 

Man arbejder ofte online i de fleste regnskabsprogrammer, hvilket betyder, at man har mulighed for at dele og give adgang til oplysningerne i regnskabet til en tredjepart som eksempelvis en bogholder eller en revisor. Dermed skal man ikke bekymre sig om at fremsende de fysiske bilag til bogholderen eller revisoren.

Vi har lavet en sammenligning af de danske regnskabsprogrammer, så du kan træffe en velinformeret beslutning om, hvilket program, du gerne vil bruge. Vores analyse er baseret på faktorer som pris, funktioner, kundetilfredshed og meget mere. Læs vores analyse lige her

Der findes mange forskellige regnskabsprogrammer på markedet med mange forskellige funktioner og moduler. Dog indeholder de fleste af regnskabsprogrammerne de mest basale funktioner som:

  • Hovedbog: En liste over alle bilagene i systematisk orden for alle konti.

  • Balance: En oversigt over virksomhedens samlede aktiver og passiver.

  • Debitor: Her indtastes alle salgsordrer.

  • Kreditor: Her indtastes alle købsordrer.

  • Faktura: Giver mulighed for at skrive og sende fakturaer til kunder.

  • Kassekladde: Den daglige registrering af samtlige ind- og udbetalinger.

  • Varekartotek: En oversigt over den samlede varebeholdning.

Derudover er der en række tillægsfunktioner, som supplerer de ovennævnte funktioner. Tillægsfunktionerne er hos nogle udbydere inkluderet i grundpakken, men hos andre skal de tilkøbes. Tillægsfunktionerne kan ligeledes bærer forskellige navne fra udbyder til udbyder, men hedder typisk noget i stil med nedenstående:

  • Elektronisk betaling

  • Inkasso: Giver mulighed for at følge op på forfaldne regninger.

  • Lønmodul: Integration med nogle de mest almene lønadministrationsløsninger.

  • Webshopintegration

  • Lagerstyring

  • Projektstyring

Der findes en lang række regnskabsprogrammer på markedet, og hvilket der passer bedst til netop dit behov, afhænger bl.a. af størrelsen og kompleksiteten af din virksomhed. Billy er et let og brugervenligt regnskabsprogram, som alle kan finde ud af at bruge. Vi synes faktisk, at det var så godt, at Ageras har købt Billy og nu tilbyder det til vores brugere.

Billy indeholder gængse funktioner som fakturering, tilbud, bogføring, bank og mobil-app samt mulighed for tilkøb af årsregnskab og meget mere. Hos Billy kan du vælge mellem et gratis abonnement med basis funktionalitet og en betalt udgave, hvor du får adgang til alle funktioner inkl. opbevaring af bilag i skyen og mobil-app.

Klik her for at få tilbud fra revisorer og bogholdere